"Ik leer meer als ik experimenteer" : de integratie van psychomotorische therapie binnen een sociale vaardigheidstraining voor kinderen in de basisschoolleeftijd
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Ik leer meer als ik experimenteer" : de integratie van psychomotorische therapie binnen een sociale vaardigheidstraining voor kinderen in de basisschoolleeftijd
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Bij een sociale vaardigheidstraining, aangeboden door een psychomotorisch therapeut, valt het op dat kinderen vooral veel waarde hechtten aan het doen en het ervaren. Door de ervaringen tijdens de verschillende oefenvormen in de zaal worden de kinderen gemotiveerd om ook buiten de zaal te experimenteren.
Dit artikel beschrijft eerst de verschillende vormen van sociale vaardigheidstrainingen voor kinderen in de basisschoolleeftijd en de effecten ervan. Daarna beschrijft het de ontwikkeling van het kind in de basisschoolleeftijd op verschillende vlakken. Tot slot wordt de waarde van psychomotorische therapie voor een sociale vaardigheidstraining beschreven.

Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Human Movement & Sports |
Jaar | 2008 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |