De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zelfregulatie verhelderen in het onderwijsleerproces

Open access

Rechten:

Zelfregulatie verhelderen in het onderwijsleerproces

Open access

Rechten:

Samenvatting

Docenten hebben een duidelijke en gezamenlijke visie nodig om onderwijskundige doelen af te stemmen op de begeleiding van zelfregulatie. Tegelijkertijd valt in de literatuur op, dat de complexe term “zelfregulatie” een containerbegrip is geworden. Het doel van dit onderzoek is om de term zelfregulatie te verhelderen door niet langer te kijken naar wat leerlingen geleerd hebben, maar hoe leerlingen geleerd hebben. In dit ontwerponderzoek is onderzocht op welke manieren onderwijskundige doelen worden afgestemd op het begeleiden van de ontwikkeling in zelfregulatie bij leerlingen. Daarvoor is geconceptualiseerd op welke wijze gedragsindicatoren van docenten invloed hebben op de ontwikkeling van zelfregulatie.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingDomein Bewegen en Educatie
PartnerHogeschool Windesheim
Datum2021-05-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk