Internationale ambities
een onderzoek naar 10 jaar internationaal ondernemen door Nederlandse familiebedrijvenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Internationale ambities
een onderzoek naar 10 jaar internationaal ondernemen door Nederlandse familiebedrijvenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze publicatie gaat over de internationalisering van familiebedrijven. Om inzicht te krijgen in de internationale ambities van familiebedrijven hebben we de jaarverslagen van 228 familiebedrijven met een omzet van minimaal 40 miljoen euro in kaart gebracht en geanalyseerd. Dit onderzoek kwam tot stand door een samenwerking tussen adviesbureau Clifton Finance en het Landelijk Expertisecentrum Familiebedrijven van Hogeschool Windesheim. De
resultaten van het onderzoek leveren interessante trends en inzichten op
over tien jaar internationaal ondernemen door grote Nederlandse
familiebedrijven. De cijfers en analyses worden aangevuld met persoonlijke verhalen van directeuren en eigenaren van verschillende familiebedrijven uit diverse sectoren. Zij vertellen uit eerste hand wat internationalisering betekent voor hun onderneming, welke barrières ze hierbij tegenkomen en bovenal: wat het hen oplevert.

Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Domein Business, Media en Recht |
Lectoraat | Familiebedrijven |
Datum | 2020-06-30 |
Type | Boek |
ISBN | 9789083059129 |
Taal | Nederlands |