De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Impliciet of expliciet? Motorisch leren binnen de neuro-revalidatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Impliciet of expliciet? Motorisch leren binnen de neuro-revalidatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Mensen met een niet-aangeboren hersenletsel of een chronische neurologische aandoening moeten vaak dagelijkse activiteiten opnieuw leren, zoals lopen of opstaan vanuit een stoel. Fysiotherapeuten spelen een belangrijke rol bij het (opnieuw) leren van deze activiteiten en andere vaardigheden. Voor hen ligt de uitdaging om therapie voor de patiënt zo effectief en efficiënt mogelijk vorm te geven. Hierbij kunnen fysiotherapeuten gebruikmaken van verschillende leerstrategieën, zoals expliciet en impliciet motorisch leren.

OrganisatieZuyd Hogeschool
AfdelingFaculteit Gezondheidszorg
LectoraatLectoraat Voeding, Leefstijl en Bewegen
Gepubliceerd inFysioPraxis Vol. 2020, Uitgave: 9, Pagina's: 14-17
Datum2020-11-01
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk