De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Mental practice in children: a systematic review

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Mental practice in children: a systematic review

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Literatuurstudie naar de effecten van mentale training bij kinderen. Resultaten: Twee studies hebben de verbetering van motorische eigenschappen in jonge atleten onderzocht, terwijl twee andere studies over kinderen met Mild Mental Disabilities (MMD) en Developmental Coordination Disorder (DCD) gingen. In alle vier de studies werden positieve effecten gerapporteerd op het gebied van motoriek. Echter de methodologische kwaliteit was algemeen laag en de interventiegroepen waren klein. De mentale training interventies varieerden van elkaar, even als duur en frequentie. Conclusie: Kinderen lijken fysiek te kunnen profiteren van mentale training. Er kon geen relatie gelegd worden tussen het effect en populatie kenmerken enerzijds en interventie-inhoud anderzijds. Bij vervolgonderzoek wordt aanbevolen hiermee rekening te houden.

OrganisatieZuyd Hogeschool
OpleidingFysiotherapie
InstituutFaculteit Gezondheidszorg
Lectoraat
Gepubliceerd in
Datum2009-06-19
TypeBachelorscriptie
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk