Democracy and deradicalisation programmes: should a government be allowed to intervene in pre- or non-violent radicalisation?
Anke van Gorp (Lid Lectoraat)
Op zoek naar het gewone leven
Dr Andrea Donker (Lector); Dr Joep Hanrath (Lid Lectoraat); Lisette Bitter (Lid Lectoraat)
Het morele aspect van het reclasseringswerk
Dr Andrea Donker (Lector); Drs Lous Krechtig (Docent)
Daderanalyse woninginbrekers
Yoni Shem-Tov (Lid Lectoraat); dr Andrea Donker (Lector); Derk Alkema (Onderzoeker); Anita Verstrate (Docent)
Handling ethical problems in counterterrorism
Anaïs Reding; Anke van Gorp (Lid Lectoraat); Kate Robertson; Agnieszka Walczak; Christo Giacomantonio; Stijn Hoorens
Onveiligheidbeleving rondom winkelcentrum Rokade
Vivina Reuling (Docent); Andrea Donker (Lector)
Ethical and legal concerns
Anke van Gorp (Lid Lectoraat)
How to gain informed consent in radicalisation research: how (de)radicalisation research can be done while meeting all the research ethics requirements without the risk of respondents being linked to the research project and being labelled a radical
Anke van Gorp (Lid Lectoraat)
Burgerparticipatie in zes gemeenten
Dr Margreth Egelkamp (Docent); Dr Andrea Donker (Lector)
Daderanalyse woninginbrekers
Yoni Shem-Tov (Lid Lectoraat); dr Andrea Donker (Lector); Derk Alkema (Student)