HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Share this publication

Be your brand

optimalisatie van de merkbeleving

Open access

Be your brand

optimalisatie van de merkbeleving

Open access

Summary

Door de jaren heen hebben bedrijven zich sterk ontwikkeld. Bedrijven hebben een bepaalde identiteit en uit deze identiteit komt een imago voort. Wanneer de identiteit en het imago van een bedrijf overeenkomen, kan er gesproken worden van een sterk merk en een goede merkbeleving. Om in te kunnen spelen op de ontwikkelingen binnen de bedrijvensector en de merkbeleving te optimaliseren is er veel literatuur onderzoek gedaan. Echter mist nog de verbinding met de praktijk en dit was waar het doel lag van dit afstudeeronderzoek. De vraag die aan het begin van het onderzoek ontstond was ‘Hoe ervaart de consument het optimaliseren van de merkbeleving door een bedrijf in de praktijk?’ Om deze vraag te kunnen beantwoorden zijn er drie deelvragen gesteld. - Hoe creëert een bedrijf een sterke identiteit? - Hoe krijgt een bedrijf een sterk imago? - Wanneer vinden consumenten de merkbeleving optimaal?

Show more
Organisation
Department
PartnerAeres Hogeschool Dronten
Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra
Date2018-08-13
Type
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible