De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Het stimuleren van zelfregulerend leren met feedback en leerstrategieën bij studenten logistiek management

Open access

Het stimuleren van zelfregulerend leren met feedback en leerstrategieën bij studenten logistiek management

Open access

Samenvatting

De visie op onderwijs binnen de opleiding logistiek management is dat leren een persoonlijk en continu proces is, waarbij het leren zelf en de professionele ontwikkeling van de student centraal staan. Deze thesis behelst een onderzoek waarbij kwalitatieve data zijn verzameld middels een methode geïnspireerd op ontwerpgerichtonderzoek. De verschillende theorieën zijn gebaseerd op kwalitatief goede feedback, zelfregulerend leren. De leerstrategieën zijn gecombineerd en door het ontwikkelteam in co-creatie vertaald naar drie concrete gespreksprotocollen. Deze gespreksprotocollen zijn afgestemd op drie cyclische fasen van zelfregulerend leren, met als doel zelfregulerend leren te stimuleren. Hierdoor krijgt de student grip op het eigen leerproces en leert meer verantwoordelijkheid te nemen. De gespreksprotocollen zijn ingezet en naderhand geëvalueerd met het ontwikkelteam en de participerende studenten. Uit de verkregen data blijkt dat de ingezette gespreksprotocollen, mede door de inzet van praktische uitvoerbaarheid van leerstrategieën, hebben geleid tot een stimulans in het zelfregulerend leren voor zowel docenten als studenten.

Toon meer
Organisatie
Afdeling
PartnerAeres Hogeschool Wageningen
Hogeschool Utrecht
Datum2022-07-03
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk