De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Heeft geschiedenisonderwijs toekomst?

het curriculum in het licht van de voorstellen van de commissie-Schnabel

Heeft geschiedenisonderwijs toekomst?

het curriculum in het licht van de voorstellen van de commissie-Schnabel

Samenvatting

Sinds de publicatie van het advies Ons Onderwijs 2032 is onzekerheid ontstaan over de toekomst vangeschiedenis als schoolvak. Gaat het straks op in een kennisdomein Mens & Maatschappij? Die dreiging leidter om begrijpelijke redenen toe dat geschiedenisleraren van zich laten horen: ons vak moet blijven, zondergeschiedenis gaat het niet. Hoe zinvol zulke geluiden ook mogen zijn, bezinning op de inhoud van ons vak isook geboden. Het advies van de commissie-Schnabel geeft stof tot overdenking: betekenisvoller onderwijs,'meer over minder', samenwerking met andere vakken. Wat zijn de mogelijkheden en kansen?

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingKenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd inKleio Vol. 57, Uitgave: 4, Pagina's: 14-20
Jaar2016
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk