Alles
NL

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Met intervisie meer leren over diversiteit en inclusie

Closed access

Met intervisie meer leren over diversiteit en inclusie

Closed access

Samenvatting

Het thema ‘diversiteit en inclusie’ is hot. Op het moment zijn er veel congressen in zorg en onderwijs waarop dit thema centraal staat. Ook binnen de Hogeschool van Amsterdam (HvA) is ‘diversiteit en inclusie’ één van de ambities van het huidige instellingsplan. Een ambitie waarbij de HvA uitspreekt dat iedere student en medewerker zich binnen de hogeschool welkom, thuis, uitgedaagd en veilig voelt. De ervaringen en wensen van de persoon om wie het gaat, vormen het uitgangspunt van de ergotherapeutische interventie. Voor ergotherapeuten is intervisie belangrijk om samen met anderen te reflecteren op ervaringen en zich meer bewust te worden van de eigen positionaliteit. Het inzetten van deze positionaliteit beïnvloedt je rol als ergotherapeut en draagt bij aan het bewust inzetten op inclusieve ergotherapie gericht op participatie voor alle mensen.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
Gepubliceerd inErgotherapie Magazine Vol. 52, Uitgave: 1, Pagina's: 42-42
Jaar2024
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk