Tijd en Beleid: De Grootste Barrières voor Buitenonderwijs in het Hoger Onderwijs
Een onderzoek naar barrières en motivaties van docenten voor buitenonderwijs in het HBOTijd en Beleid: De Grootste Barrières voor Buitenonderwijs in het Hoger Onderwijs
Een onderzoek naar barrières en motivaties van docenten voor buitenonderwijs in het HBOSamenvatting
Dit onderzoek richt zich op de mate waarin docenten van de opleiding Leisure & Events Management (LEM) van NHL Stenden hogeschool buitenonderwijs toepassen en welke barrières en motiverende factoren zij hierbij ervaren. Buitenonderwijs wordt steeds vaker gezien als een manier om de leerprestaties te verbeteren, stress te verminderen en sociale cohesie te bevorderen. Dit onderzoek speelt in op de vraag hoe buitenonderwijs kan bijdragen aan deze doelen en wat docenten belemmert of motiveert bij het implementeren ervan. De hypothese was dat minder dan de helft van de docenten ervaring zou hebben met buitenonderwijs en dat docenten met ervaring minder barrières en sterkere motivatiefactoren zouden ervaren dan hun onervaren collega's.
De conclusie is dat hoewel de meeste docenten al ervaring hebben met buitenonderwijs, de implementatie ervan beperkt blijft door verschillende barrières, met name de fysieke en organisatorische aspecten. Desondanks blijven de motiverende factoren, zoals het verbeteren van de gezondheid en betrokkenheid van studenten, een sterke drijfveer voor docenten om buitenonderwijs te blijven gebruiken. De verschillen tussen ervaren en onervaren docenten zijn niet significant.
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Afdeling | Academie Economics & Logistics |
Datum | 2025-02-06 |
Type | Artikel |
DOI | 10.48544/fc857621-cb87-4a64-b330-a2267e6f23a4 |
Taal | Nederlands |