Exporteren naar de hospitality sector in Kenia en Tanzania
Exporteren naar de hospitality sector in Kenia en Tanzania
Samenvatting
In een wereld waar constante verandering niet vreemd is, is het voor organisaties steeds belangrijker om mee te innoveren. Om met de wereld mee te kunnen veranderen is het van belang om als organisatie klaar te zijn voor deze veranderingen en mee te kunnen innoveren. In opdracht van Unilac Holland is er onderzoek gedaan naar het innovatievermogen van de organisatie, dit staat beschreven in de interne analyse, en zijn de uitkomsten geïmplementeerd in een marktonderzoek naar de hospitality sector in Kenia en Tanzania om marktuitbreiding te kunnen realiseren. Aan de hand van interviews met medewerkers van Unilac Holland is het innovatievermogen van de organisatie gemeten. Voor deze meting is gebruik gemaakt van het verandermodel van Knoster. De resultaten uit de bestudeerde theorie en interviews hebben geleid tot een aantal aanbevelingen. Daarnaast is er onderzoek gedaan naar de hospitality sector in Kenia en Tanzania. In dit onderzoek zijn verschillende inzichten naar voren gekomen met betrekking tot de zuivelsector in beide landen, de regelgeving rondom import en de hospitality sector in beide landen. Dit is verwerkt en heeft geleid tot de marktbenadering die plaats heeft gevonden doormiddel van de sneeuwbalmethode. De marktbenadering heeft geresulteerd in een potentiële afnemer. Als laatste is er doormiddel van alle bevindingen in het onderzoek een Standard Operating Procedure opgesteld. Deze SOP zal ervoor zorgen dat Unilac Holland in de toekomst effectief onderzoek kan doen naar nieuwe markten.
Organisatie | Saxion |
Opleiding | Hotel Management |
Datum | 2023-08-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |