Tegendraads denken over prestaties in het onderwijs
Het belang van verbeeldingskrachtTegendraads denken over prestaties in het onderwijs
Het belang van verbeeldingskrachtSamenvatting
Wat is er aan de hand als er zoveel problemen met prestaties zijn in het onderwijs? Dit is de inleiding van een bundel waarin fundamentele reflectie wordt beoefend. We leven in een meritocratische samenleving. Dit meritocratisch ideaal werkt als een stille ideologie door in het onderwijs(beleid). Dit hoofdstuk betoogt dat radicale bezinning op deze ideologie in het onderwijs en vooral nieuwe ‘verbeeldingskracht’ over onderwijs voorbij dat meritocratisch ideaal nodig is.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Lectoraat | Bezieling en Professionaliteit |
Gepubliceerd in | Onderwijs voorbij de meritocratie Radboud University Press, Nijmegen, Pagina's: 11-23 |
Datum | 2025-04-10 |
Type | Boekdeel |
DOI | 10.54195/FHYO8418 |
Taal | Nederlands |