De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

"Hallo werk, daar ben ik dan!":

het wenselijke transitieproces van school naar werk

Rechten: Alle rechten voorbehouden

"Hallo werk, daar ben ik dan!":

het wenselijke transitieproces van school naar werk

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Naar aanleiding van ingevulde vragenlijsten aan coordinatoren van diverse dagbestedingcentra wilde ik erachter komen hoe zij het huidige transitieproces ervaren en hoe zij het wenselijke transitieproces zouden willen zien.

Uit het onderzoek is gebleken dat afstemming op de leerling van belang is. Daarnaast is samenwerking met ouders, woongroepen en de begeleiders van de dagbestedingcentra erg belangrijk. Hierbij komt het stuk interactieve kennisdeling aan bod. We beschikken allemaal over kennis, waarvan het handig is als dit gedeeld wordt met derden, zodat het transitieproces voor de leerling beter vormgegeven kan worden.
De belangrijkste aanbeveling vanuit het onderzoek is het onderzoeken van het inzetten van de MELBA test of de TTAP (TEACCH Transition Adolescent Profile).

Verder onderzoek naar het inzetten van de MELBA test of de TTAP kan bijdragen aan een afgestemd transitieproces wat nodig is voor de leerling met autisme en een (ernstige) verstandelijke beperking.

Toon meer
OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2011
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk