'Meer doen wat werkt': Oplossingsgericht werken met Kids' Skills
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Meer doen wat werkt': Oplossingsgericht werken met Kids' Skills
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het meesterstuk gaat over oplossingsgericht werken. Specifiek is hierbij gekeken naar de methode Kids' Skills. Vanuit deze methode is gekozen voor een techniek, welke te gebruiken is in de praktijk om leerkrachten bewust te maken van oplossinsgericht werken. In dit meesterstuk is gekozen voor de techniek "schalen" In de praktijk zijn leerkrachten met deze techniek aan het werk gegaan. Gebleken is dat schalen op zowel groepsniveau als individueel niveau is in te zetten op het speciaal basisonderwijs.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |