De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit praktijkonderzoek is het verschil in leerrendement tussen de beheersingsgroep D en E extra belicht. Duidelijk wordt dat op de onderzoeksschool: - Connect woordherkenning bij groep 4 op alle drie de woordniveaus effectiever werkt bij kinderen uit beheersingsgroep D dan bij kinderen uit beheersingsgroep E, om een hoger woordniveau te bereiken. - Connect woordherkenning bij kinderen uit de beheersingsgroep D zorgt voor een grote stijging in leerrendement. Het leerrendement is na 8 weken interventie gemiddeld met 15% verhoogd. - Connect woordherkenning het woordniveau van kinderen uit beheersingsgroep E onderhoudt en op woordniveau III een kleine stijging in leerrendement teweeg brengt. - Connect voor beide beheersingsgroepen (D en E) effectief blijkt ter verbetering van de leesmotivatie

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk