Leren handelen in de school als beroepspraktijk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leren handelen in de school als beroepspraktijk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Als er vernieuwingen of andere veranderingen in de school moeten worden doorgevoerd wordt vaak steun gezocht bij scholing in een of andere vorm. Lang niet altijd met het gewenste resultaat. Leren docenten zo slecht? Of zijn er andere oorzaken waardoor het handelen niet altijd in de gewenste richting verandert? Obstakels tussen leren en doen kunnen zowel in inadequaat leren als in de omgeving liggen. Leren op de werkplek heeft een krachtige invloed op het handelen en wordt mede gevormd door de cultuur van de school. Voorwaarden om het handelen te veranderen liggen dan ook zowel op individueel niveau als op het niveau van teams en de schoolorganisatie.
Organisatie | Fontys |
Lectoraat | Lectoraat Leerstrategieën |
Gepubliceerd in | Handboek Schoolorganisatie en Onderwijsmanagement. Aflevering 9 (E4101-21) Alphen a/d Rijn, Samson H.D. Tjeenk Willink |
Jaar | 2002 |
Type | Boekdeel |
Taal | Nederlands |