Juf, komt u straks naar mijn boek kijken?
Het gevolg van vrij lezen voor leesplezier en technisch leesresultaten bij leerlingen met autismeWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Juf, komt u straks naar mijn boek kijken?
Het gevolg van vrij lezen voor leesplezier en technisch leesresultaten bij leerlingen met autismeWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het onderzoek gaat over het bevorderen van leesplezier bij leerlingen met een autisme spectrumstoornis (ASS) in de groepen 4, 6 en 8 op een cluster 4 school. Op grond van de literatuur en praktijkervaring als logopedist die leerlingen begeleidt met ernstige leesproblemen, is mijn verwachting dat het leesplezier zal toenemen bij vrij lezen. Vrij lezen is het lezen van boeken die aansluiten bij de persoonlijke interesse. Hierdoor zullen de leerlingen meer leeskilometers maken, waardoor ook de technisch leesresultaten zullen verbeteren. Leerlingen met ASS hebben volgens de literatuur een sterke voorkeur voor informatieve boeken. Het aanbod van boeken op school is verruimd door deel te nemen aan "de Bibliotheek op school"
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |