Van hobby naar professie
succes siert Scrap!Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van hobby naar professie
succes siert Scrap!Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Scrap! Magazine is een scrapbookmagazine voor creatieve hobbyisten dat sinds november 2005 in Nederland en België verschijnt. Dit magazine wordt geproduceerd door FC Klap, een mediaorganisatie in Hilversum dat onder andere journalistieke producties maakt in print en beeld. FC Klap wil met Scrap! Magazine in mei 2008 de Duitse markt betreden. Het is voor hen echter onduidelijk hoe de Duitse (scrap)consument het beste bereikt kan worden. Een goede communicatiestrategie is een belangrijke kritische succesfactor bij de introductie van Scrap! magazine op de Duitse markt.
Op grond van de oriëntatiefase, interviews en marketingdoelstellingen zijn we de tot de volgende probleemstelling gekomen:
"Op welke wijze kan FC Klap, Scrap! Magazine via een marketingcommunicatieplan, de Duitse scrapconsument het effectiefste bereiken met een budget van 10.000,-, zodat Scrap! Magazine in het eerste jaar 10.000 unieke afnemers heeft in Duitsland en Scrap! in Duitsland op lange termijn marktleider wordt onder de scraptijdschriften?"
Door het onderzoek in de vorm van desk- en fieldresearch naar de culturele verschillen tussen Nederland en Duitsland op het gebied van reclame, media, tijdschriftenmarkt, trends en consumentengedrag kan er worden vastgesteld wat de beste marketingcommunicatiestrategie is voor de introductie van Scrap! Magazine op de Duitse tijdschriftenmarkt zodat de bovenstaande probleemstelling wordt beantwoord.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Economische Hogeschool Tilburg |
Partner | FC Klap te Hilversum |
Datum | 2008-06-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |