De intensiteit van lichamelijk opvoeding in Nederland gemeten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De intensiteit van lichamelijk opvoeding in Nederland gemeten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Lichamelijke Opvoeding (LO) kan, mits intensief genoeg, een belangrijke directe bijdrage leveren aan de hoeveelheid fysieke activiteit bij schoolgaande jeugd. Om te bepalen in hoeverre reguliere lessen LO daadwerkelijk een bijdrage leveren is bij meer dan 900 leerlingen in zowel basis- als voortgezet onderwijs de lesintensiteit onderzocht.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Lectoraat | Lectoraat Fysieke activiteit en gezondheid |
Gepubliceerd in | Lichamelijke Opvoeding Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Uitgave: 1, Pagina's: 10-13 |
Jaar | 2010 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |