Vechten en pedagogiek
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Vechten en pedagogiek
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Column over vechtsport en pedagogiek. Hierin wordt een pleidooi gehouden voor pedagogen die vechten voor een betere wereld en die oog hebben voor het perspectief van kinderen en jongeren.
Ook wordt er ingegaan op de pedagogiek van Janusz Korczak en Paulo Freire.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Pedagogiek |
Gepubliceerd in | Pedagoog, durf te spelen (VBSP-bundel 4) SWP, Amsterdam, Pagina's: 53-57 |
Jaar | 2020 |
Type | Artikel |
ISBN | 9789085600794 |
Taal | Nederlands |