Logopedie bij leesproblemen. Verzekeringsproof
Een onderzoek naar de mogelijkheid om als logopedist een bijdrage te leveren aan leesproblemenLogopedie bij leesproblemen. Verzekeringsproof
Een onderzoek naar de mogelijkheid om als logopedist een bijdrage te leveren aan leesproblemenSamenvatting
Middels een ontwerpgericht onderzoek is het effect van een auditief bombardement, ondersteund met het visuele letterbeeld en aangevuld met metafonologische oefeningen onderzocht op de totstandkoming van een geautomatiseerde klanktekenkoppeling. De kinderen uit de onderzoeksgroep zijn gedurende 12 weken één keer per week 30 minuten individueel logopedisch begeleid. De resultaten met betrekking tot letterkennis, oproepsnelheid en fonologisch bewustzijn worden weergegeven. Tevens worden de ideeën en ervaringen van collega-logopedisten met betrekking tot de in het meesterstuk beschreven aanpak uiteengezet. Vanuit de theorie is de keuze voor een fonologische aanpak onderbouwd. Met dit onderzoek wordt logopedisten een manier aangereikt om binnen het kader van de Zorgverzekeringswet een bijdrage te leveren aan de behandeling van leesproblemen
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |