De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Logopedie bij leesproblemen. Verzekeringsproof

Een onderzoek naar de mogelijkheid om als logopedist een bijdrage te leveren aan leesproblemen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Logopedie bij leesproblemen. Verzekeringsproof

Een onderzoek naar de mogelijkheid om als logopedist een bijdrage te leveren aan leesproblemen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Middels een ontwerpgericht onderzoek is het effect van een auditief bombardement, ondersteund met het visuele letterbeeld en aangevuld met metafonologische oefeningen onderzocht op de totstandkoming van een geautomatiseerde klanktekenkoppeling. De kinderen uit de onderzoeksgroep zijn gedurende 12 weken één keer per week 30 minuten individueel logopedisch begeleid. De resultaten met betrekking tot letterkennis, oproepsnelheid en fonologisch bewustzijn worden weergegeven. Tevens worden de ideeën en ervaringen van collega-logopedisten met betrekking tot de in het meesterstuk beschreven aanpak uiteengezet. Vanuit de theorie is de keuze voor een fonologische aanpak onderbouwd. Met dit onderzoek wordt logopedisten een manier aangereikt om binnen het kader van de Zorgverzekeringswet een bijdrage te leveren aan de behandeling van leesproblemen

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk