De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe wordt lezen weten?

Inzetten op metacognitieve

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Hoe wordt lezen weten?

Inzetten op metacognitieve

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De leerlingen op de onderzoeksschool halen onvoldoende informatie uit teksten die ze lezen tijdens het werken met de methode 'TopOndernemer'. In dit onderzoek is gekeken naar het effect van het inzetten van de uitgave 'Lezen=Weten' om leerlingen metacognitieve vaardigheden voor begrijpend lezen bij te brengen. Zorgt dit voor een verbetering van het niveau begrijpend lezen en/of het niveau van de kennis van de zaakvakken.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2011
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk