De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Alleen als ze er zelf het voordeel van inzien

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Alleen als ze er zelf het voordeel van inzien

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Kwaliteit is ook in non-profitorganisaties een niet meer weg te denken begrip. Elke zichzelf respecterende onderwijsorganisatie heeft een kwaliteitszorgsysteem, waarin systematische informatie van diverse belanghebbenden wordt verzameld. Vanuit het bedrijfsleven zijn systemen met klinkende afkortingen als ISO en EFQM populair. De vraag is echter in hoeverre deze systemen doordringen tot het dagelijkse werk van het individuele personeelslid. Binnen de opleidingen gezondheidszorg en welzijnswerk van Fontys is in 1998 een project gestart met als doel 'bereiken dat medewerkers zichzelf verantwoordelijk maken voor het leveren van kwaliteit.' De auteurs kozen voor vraagarticulatie als methodiek. In dit artikel wordt beschreven met welk programma het project actief werd om met behulp van vraagarticulatie docenten opnieuw te motiveren.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Hogeschool Sociaal Werk
Gepubliceerd inOpleiding en Ontwikkeling Pagina's: 32-35
Jaar1999
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk