Alleen als ze er zelf het voordeel van inzien
Alleen als ze er zelf het voordeel van inzien
Samenvatting
Kwaliteit is ook in non-profitorganisaties een niet meer weg te denken begrip. Elke zichzelf respecterende onderwijsorganisatie heeft een kwaliteitszorgsysteem, waarin systematische informatie van diverse belanghebbenden wordt verzameld. Vanuit het bedrijfsleven zijn systemen met klinkende afkortingen als ISO en EFQM populair. De vraag is echter in hoeverre deze systemen doordringen tot het dagelijkse werk van het individuele personeelslid. Binnen de opleidingen gezondheidszorg en welzijnswerk van Fontys is in 1998 een project gestart met als doel 'bereiken dat medewerkers zichzelf verantwoordelijk maken voor het leveren van kwaliteit.' De auteurs kozen voor vraagarticulatie als methodiek. In dit artikel wordt beschreven met welk programma het project actief werd om met behulp van vraagarticulatie docenten opnieuw te motiveren.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Sociaal Werk |
Gepubliceerd in | Opleiding en Ontwikkeling Pagina's: 32-35 |
Jaar | 1999 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |