De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Dyslexie en Engels in 4 HAVO

extreme-ly difficult or a matter of morpho-logi-cal aware-ness?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Dyslexie en Engels in 4 HAVO

extreme-ly difficult or a matter of morpho-logi-cal aware-ness?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek heeft plaats gevonden op een school binnen het Voortgezet Onderwijs (VO) in twee klassen van 4 HAVO. Ongeveer de helft van de leerlingen geeft aan regelmatig of vaak problemen te hebben bij het begrijpend lezen in het Engels. Het doel van het onderzoek was om te bepalen of door middel van een lesprogramma morfologie en woordraadstrategieën het morfologisch bewustzijn van leerlingen vergroot zou worden, waardoor het proces van woordverwerving makkelijker verloopt en tekstbegrip toeneemt.Uit de resultaten van het onderzoek lijkt een lesprogramma morfologie en woordraad strategieën het morfologisch bewustzijn te verhogen en het lijkt een bruikbare methodiek te zijn om als remedial teacher of docent Engels, leerlingen met leesproblemen op het gebied van Engels te remediëren.

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Datum2017-06-16
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk