Wat is die woord?
Begrijpend lezen en woordenschat voor anderstaligen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wat is die woord?
Begrijpend lezen en woordenschat voor anderstaligen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Omdat leesstrategieën de lezer niet helpen wanneer een tekst te veel onbekende woorden bevat, gaat dit begrjpend lees onderzoek vooral over woordenschat. Dit onderzoek richt zich op het aanleren van schoolboek- en krantenwoorden. De belangrijkste woorden om aan te leren. Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van de methode van Frey en Fisher, (in Aslander en Hortensius, 2010).
Tijdens het onderzoek zijn met deze methode vooral de anderstalige leerlingen meer vooruit gegaan met hun woordenschat."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |