Leerlingen uit oorlogsgebieden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leerlingen uit oorlogsgebieden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit verslag is een uitwerking van het onderzoek dat ik uitgevoerd heb op het Canisius College locatie Internationale Schakelklas (ISK) te Nijmegen in het kader van de opleiding tot Master of Special Educational Needs. De ISK verzorgt de eerste opvang voor anderstalige leerlingen tussen 12 en 18 jaar oud. De doelstelling is om anderstalige leerlingen zo snel en zoveel mogelijk Nederlands te leren en voor te bereiden op enige vorm van regulier vervolgonderwijs. De centrale onderzoeksvraag is: wat zijn de voorwaarden waar de ISK en het team aan moeten voldoen zodat leerlingen uit oorlogsgebieden tot leren komen
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |