De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Het TASC-model

Structuur voor leerling en leerkracht

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Het TASC-model

Structuur voor leerling en leerkracht

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Een actieonderzoek naar de meerwaarde van het gebruik van het TASC-model bij het maken van brede opdrachten op een basisschool met vernieuwend onderwijs. De vraag is of het TASC-model bijdraagt aan het leren van hoogbegaafde leerlingen. De conclusie van het onderzoek is dat het TASC-model zeker de juiste structuur biedt aan hoogbegaafde leerlingen om te komen tot een afgeronde opdracht waarbij ze 'geleerd'hebben. Ook voor de leerkracht biedt het TASC-model structuur in de begeleiding van hoogbegaafde leerlingen. Echter: De acht stappen van het TASC-model moeten in een leerlijn aangeboden worden. De leerlingen hebben begeleiding nodig in het leren werken met het TASC-model

Organisatie
Afdeling
Jaar2012
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk