Het kleurennotenschrift
Aanpassing van de blokfluitmethode, zodat kinderen met dyslexie het notenschrift leren lezenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het kleurennotenschrift
Aanpassing van de blokfluitmethode, zodat kinderen met dyslexie het notenschrift leren lezenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit praktijkonderzoek (N=1 onderzoek), gaat over het aanbod van het kleurennotenschrift. Een aanpassing van de blokfluitmethode, zodat kinderen met dyslexie het notenschrift leren lezen en blokfluit leren spelen. Het is specifiek gericht op leerlingen met dyslexie waarbij het reguliere notenschrift onvoldoende winst oplevert bij het leren van het notenschrift.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |