'Leren door sorteren!': een onderzoek naar het effect van de sorteertaak op het tekstbegrip van leerlingen uit 4 vwo
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Leren door sorteren!': een onderzoek naar het effect van de sorteertaak op het tekstbegrip van leerlingen uit 4 vwo
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzocht is of de sorteermethode een instrument is om het tekstbegrip van leerlingen uit 4 vwo te verbeteren. Dit blijkt het geval te zijn. De leerlingen maken meer gebruik van leesstrategieën en zij ervaren het werken met de sorteertaak als positief.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |