ADHD en Conflictsituaties tijdens de gymles
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
ADHD en Conflictsituaties tijdens de gymles
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In het onderzoek dat uiteengezet wordt in dit artikel worden de ervaringen weergegeven van een veelgebruikte onderzoeksmethode binnen de gedragswetenschappen toegepast op Niels, een jongen met ADHD. In het kader van dit afsluitende praktijkonderzoek wordt de methode uitsluitend toegepast binnen de les Lichamelijke Opvoeding.
Eerst wordt duidelijk gemaakt welke problematiek Niels ervaart tijdens de spellessen en op welk specifiek 'probleemgedrag' - gerelateerd aan ADHD - dit onderzoek gericht is. Daarna wordt er een uitleg gegeven van de gebruikte onderzoeksmethode. Vervolgens worden de resultaten van het onderzoek weergegeven, gevolgd door een discussie/conclusie en aanbevelingen voor het werkveld.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |