De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

"Ergens beginnen om ergens anders uit te komen"

Een praktijkonderzoek naar de invloed van de Spiegelweb-methodiek op de reflectie van drie studenten aan het HBO

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

"Ergens beginnen om ergens anders uit te komen"

Een praktijkonderzoek naar de invloed van de Spiegelweb-methodiek op de reflectie van drie studenten aan het HBO

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In het Nederlands onderwijs wordt reflectie gestimuleerd, maar heeft niet altijd de gewenste uitwerking. Studenten in Nederland ervaren "reflectiedrang" en reflecteren is "niet altijd een feestje". De SpiegelWeb-methodiek wordt ingezet en bekeken wat haar invloed is op de zelfreflectie van studenten. De methodiek bestaat uit drie elementen; de Workshop, de Sessies en de Coach.
Onderzoeksvraag: Hoe beïnvloedt de SpiegelWeb-methodiek de zelfreflectie van de respondenten; derde- en vierdejaars Hbo-studenten deelnemend aan de minor "interdisciplinaire samenwerking binnen Training en Sportrevalidatie" van Sport Gezondheid Management (SGM) aan de HAN te Nijmegen

OrganisatieHAN University of Applied Sciences
OpleidingToegepaste Psychologie
AfdelingAcademie Organisatie en Ontwikkeling
Academie Paramedische Studies
Datum2015-01-05
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk