De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Informatievaardigheden: constructie, evaluatie en toekomst van een scoringsrubriek

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Informatievaardigheden: constructie, evaluatie en toekomst van een scoringsrubriek

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Op 15 september verdedigde Jos van Helvoort, docent
aan De Haagse Hogeschool, in de Amsterdamse
Agnietenkapel zijn proefschrift over het beoordelen van
informatievaardigheden in het hoger onderwijs. In het
boek staat een door hem ontwikkelde ‘Scoringsrubriek
voor Informatievaardigheden’ centraal. Met dit
instrument kan de informatievaardigheid van studenten
worden beoordeeld en kan feedback worden gegeven.
Op verzoek van IP reflecteert Van Helvoort nader op de
uitkomsten van het onderzoek en gaat hij in op de vraag
hoe de scoringsrubriek in de toekomst toegepast
kan worden in het onderwijs aan universiteiten en
hogescholen.

OrganisatieDe Haagse Hogeschool
AfdelingFaculteit IT & Design
ITD Informatiedienstverlening en -management
LectoraatLectoraat Duurzame Talentontwikkeling
Gepubliceerd inInformatieProfessional Otto Cramwinckel Uitgever, Vol. 2016, Uitgave: 7, Pagina's: 18-19
Jaar2016
TypeArtikel
ISBN978-90-73077-79-9
ISSN1385-5328
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk