Transformatie in de jeugdhulp
De noodzaak tot wonderwoordendialoogWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Transformatie in de jeugdhulp
De noodzaak tot wonderwoordendialoogWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit artikel behandelt de eerste vier transformatiedoelen van de Jeugdwet. Hoe ver zijn we met de realisatie van deze transformatiedoelen, en wat zijn de dilemma’s en knelpunten bij de realisatie ervan? Wat maakt dat het wonderwoorden zijn? Bij elk transformatiedoel schetst de auteur een aantal van zijn observaties, mede geïnspireerd door onderzoek dat hij samen met anderen de afgelopen jaren heeft gedaan. Afsluitend gaat hij in op de implicaties voor het wonderwoord ‘professionele ruimte’, het vijfde transformatiedoel.
“This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in 'Jeugdbeleid'. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s12451-019-00218-7.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/robgilsing/
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit Sociaal Werk & Educatie |
Lectoraat | Lectoraat Jeugdhulp in Transformatie |
Gepubliceerd in | Jeugdbeleid Springer/Bohn Stafleu Van Loghum, Houten, Uitgave: 13, Pagina's: 238-253 |
Datum | 2019-11-06 |
Type | Artikel |
DOI | 10.1007/s12451-019-00218-7 |
Taal | Nederlands |