De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een onderzoek naar de specifieke behoeftes van de cliënt aan online hulpverlening binnen de ambulante begeleiding van de Stichting Anton Constandse

‘’Waar de persoonlijke begeleiding stopt, gaat online hulpverlening verder.’’

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Een onderzoek naar de specifieke behoeftes van de cliënt aan online hulpverlening binnen de ambulante begeleiding van de Stichting Anton Constandse

‘’Waar de persoonlijke begeleiding stopt, gaat online hulpverlening verder.’’

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Op grond van de data van dit onderzoek kan geconcludeerd worden dat de cliënt behoefte heeft aan blended hulpverlening: een combinatie van online hulpverlening met face-to-face contact. De online hulpvormen die de cliënt als toevoeging op het huidig aanbod ziet zijn videobellen, chatten op afspraak en whatsapp. De behoefte aan online hulpverlening hangt volgens de respondenten samen met de zorgintensiteit en urgentie van de hulpvraag. De non–verbale communicatie zien de respondenten als belangrijk aandachtspunt bij online hulpverlening. Hierover moeten volgens hen duidelijke afspraken gemaakt worden. Desalniettemin zien de cliënten en opdrachtgever meer mogelijkheden dan beperkingen van online hulpverlening, en zullen acht van de tien respondenten er gebruik van maken.

OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingSP Sociaal Pedagogische Hulpverlening
AfdelingAcademie voor Sociale Professies
PartnerDe Stichting Anton Constandse
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk