HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Back to search resultsShare this publication

Boekbespreking: Kan serious gaming een manier zijn om klinisch redeneren te leren?

Restricted access

Rights:All rights reserved

Boekbespreking: Kan serious gaming een manier zijn om klinisch redeneren te leren?

Restricted access

Rights:All rights reserved

Summary

Het vroegtijdig kunnen signaleren van achteruitgang bij de patiënt en daarop goed kunnen reageren, heeft grote invloed op diens prognose. Daarom is het essentieel dat verpleegkundigen hiertoe worden opgeleid. Hoewel simulatietrainingen worden aanbevolen om klinisch redeneren aan te leren, worden de meeste verpleegkundestudenten opgeleid via traditionele lesmethoden (klassikaal, luisterend en schriftelijk).
Blanié et al. (2020) vergelijken in hun onderzoek een traditionele lesmethode met een serious game waarin een simulatie inclusief nabespreking centraal stond. Beide lesvormen hadden als uitgangspunt het klinisch redeneren te verbeteren rondom het signaleren en handelen bij achteruitgang van een patiënt. Maar werkt een serious game nu beter?

OrganisationDe Haagse Hogeschool
EducationGVS Opleiding tot Verpleegkundige
DepartmentFaculteit Sociaal Werk & Educatie
Faculteit Gezondheid, Voeding & Sport
LectorateLectoraat Urban Ageing
Published inOnderwijs en gezondheidszorg, BPM-Medica, Amsterdam, Vol. 44, Uitgave: 3, Pagina's: 30-30
Date2020-06-01
TypeBook editorship
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible