De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Buiten winnen, is binnen beginnen : een onderzoek ter optimalisatie van de bekendheid van de Zorgwinkel van Florence onder de doelgroep.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Buiten winnen, is binnen beginnen : een onderzoek ter optimalisatie van de bekendheid van de Zorgwinkel van Florence onder de doelgroep.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Een onderzoek naar het optimaliseren van bekendheid onder de doelgroep van de Zorgwinkel van zorginstelling Florence. De onderzoeksvraag is: "Hoe kan de Zorgwinkel van zorginstelling Florence, haar bekendheid onder de doelgroep optimaliseren met het doel klanten te binden aan de organisatie en zo een concurrentievoordeel te behalen binnen de toenemende marktwerking in de zorg?"
De belangrijkste conclusie uit dit onderzoek is dat de Zorgwinkel intern een aantal gebreken vertoont die de toepassing van goede externe communicatie tegenwerken. Daarnaast wordt er vooral aanbodgericht gewerkt en bestaat er weinig toepassing van informatietechnologie ter ondersteuning van externe communicatie. Het advies wat hieruit volgt is dat de Zorgwinkel eerst de interne aspecten dient te optimaliseren, daarna onderzoek dient te doen naar de doelgroep en dit vast te leggen in communicatieplannen en accountmanagementplannen en vervolgens met behulp informatietechnologie de juiste communicatiemiddelen dient te kiezen. Klantenbinding zal verder worden geoptimaliseerd door structurele binding met de klant te creëren.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingFM Facility Management
AfdelingAcademie voor Facility Management
PartnerZorgwinkel van Florence, Rijswijk
Jaar2009
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk