De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Towards data literacy in higher education: summary - findings and recommendations

Op weg naar datageletterdheid in het hoger onderwijs: samenvatting - resultaten en aanbevelingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Towards data literacy in higher education: summary - findings and recommendations

Op weg naar datageletterdheid in het hoger onderwijs: samenvatting - resultaten en aanbevelingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Data is driving a broad digital transformation in our current society and business world, which in turn drives the demand for data savvy young professionals. Education needs to cater to this surging demand in society and business. Therefore, in this research, we attempt to answer the central research question: How can we define, measure and promote data literacy in higher education?
____________________________

Data is de drijvende kracht achter een brede digitale transformatie in onze huidige samenleving en bedrijven, wat op zijn beurt de vraag naar jonge professionals met datavaardigheden aanjaagt. Het onderwijs heeft hierin een belangrijke verantwoordelijkheid. Daarom proberen we in dit onderzoek de centrale onderzoeksvraag te beantwoorden: Hoe kunnen we data geletterdheid in het hoger onderwijs definiëren, meten en bevorderen?

OrganisatieHogeschool Rotterdam
LectoraatKenniscentrum Business Innovation
Datum2022-01-15
TypeArtikel
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk