Is de aankomende leraar Nederlands een lezer? Belezenheid, leesgedrag en literaire competentie van startende studenten aan een tweedegraadslerarenopleiding Nederlands
Is de aankomende leraar Nederlands een lezer? Belezenheid, leesgedrag en literaire competentie van startende studenten aan een tweedegraadslerarenopleiding Nederlands
Samenvatting
Het is essentieel dat tweedegraadsleraren Nederlands het lezen bij hun leerlingen en mbo-studenten stimuleren. Daartoe is het van belang dat ze zelf veel lezen. Doen ze dat ook? Dit artikel is een verslag van een onderzoek naar de belezenheid, het leesgedrag en de literaire competentie van startende studenten aan de tweedegraadslerarenopleiding Nederlands aan de Hogeschool Rotterdam.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde Amsterdam UP, Vol. 140 (2024), Uitgave: 2 |
Datum | 2024-08-01 |
Type | Artikel |
DOI | 10.5117/TNTL2024.2.003.SCHR |
Taal | Nederlands |