De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Feelings are facts

Rechten:

Feelings are facts

Rechten:

Samenvatting

Hoe kan de communicatieprofessional omgaan met de waardering van feiten en emoties? Volgens Yale-professor Dan Kahan zijn mensen van alle rangen en standen steeds meer geneigd hun eigen feiten te selecteren, juist nu ze zo voor het grijpen liggen. Het ordenen van feiten volstaat steeds minder om een boodschap over te brengen. Succesvolle wetenschappers, journalisten en bestuurders slagen erin om hun kijk op feiten te
koppelen aan de emoties van hun doelgroep. Dat klinkt logisch maar is zelden praktijk. Van nature hebben wetenschappers weinig met
journalistiek of public relations als middel om hun gedachtengoed te verspreiden. Veel journalisten halen hun neus op voor kijkcijfers of clicks. De meeste bestuurders bevriezen zodra ze een camera of microfoon zien. Laat staan dat al deze professionals in staat zijn om de juiste emoties in te schakelen in hun communicatie. Juist in die vertaalslag kan de communicatieprofessional van grote betekenis zijn.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
AfdelingFaculteit M&B
LectoraatPR en Social Media
Gepubliceerd inmagazine C Logeion, Vol. 2017, Uitgave: 1, Pagina: 46
Datum2017-03
TypeBijdrage aan periodiek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk