Autonomie in verbondenheid
Waarde(n)vol onderwijs voor nu en voor de toekomstWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Autonomie in verbondenheid
Waarde(n)vol onderwijs voor nu en voor de toekomstWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In deze lectorale rede wordt een onderwijsbeeld van Vrijeschoolonderwijs geschetst. Een onderwijsbeeld drukt uit wat wij waardevol onderwijs vinden. Het krijgt vorm wanneer we onze kennis, ervaringen en overtuigingen over het waarom, het hoe en het waartoe van onderwijs onder woorden brengen; wanneer we expliciteren en onderzoeken hoe we denken, wensen en ervaren dat dit waarom, hoe en waartoe tot elkaar in relatie staan. Om de dialoog over goed Vrijeschoolonderwijs zo breed mogelijk te kunnen voeren is het nodig dat de onderwijsbeelden die daartoe geschetst worden gebruik maken van taal die het specifieke van Vrijeschoolonderwijs verbeeldt en verbindt met het meer algemene denken over onderwijs in onze samenleving.

Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit Educatie |
Lectoraat | Waarde(n) van Vrijeschool Onderwijs |
Jaar | 2015 |
Type | Boek |
Taal | Nederlands |