De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Content is King, but engagement is Queen

Onderzoek naar online betrokkenheid

Rechten:

Content is King, but engagement is Queen

Onderzoek naar online betrokkenheid

Rechten:

Samenvatting

Organisatie X is een drukwerkmakelaar, het is de schakel tussen de klant en de drukker en met de kennis kan het duurzaam en voordelig drukwerk afleveren van hoge kwaliteit. Klanten van Organisatie X zijn erg blij met de diensten en producten die Organisatie X levert en geven als blijk van waardering het rapportcijfer van een 8,8. Maar de enthousiaste reacties die het van klanten krijgt, zijn niet terug te vinden op de socialmediakanalen van Organisatie X.
Daarom is de centrale vraag bij dit onderzoek: “Hoe kan Organisatie X meer onlinebetrokkenheid genereren bij zijn volgers op social media?” Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de volgers van Organisatie X op social media, om uiteindelijk een advies te geven aan Organisatie X over hoe het social media moet inzetten om de online betrokkenheid te verhogen.
Uit het onderzoek is te concluderen dat de volgers van Organisatie X op social media erg kritisch zijn en niet alle soorten content even waarderen. Door content te plaatsen die zij graag willen zien (video of afbeelding van het drukwerkproces, klanten, het kantoor van Organisatie X of een handige tip) op de socialmediakanalen waar ze Organisatie X graag willen zien (Facebook, LinkedIn en Instagram), kan de online betrokkenheid stijgen en dus ook de loyaliteit van de klanten en de geloofwaardigheid van Organisatie X.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
InstituutFaculteit M&B
Datum2018-05-25
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk