De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De architect van je eigen imago

Rechten:

De architect van je eigen imago

Rechten:

Samenvatting

Studio Kustlijn is een architectenbureau in de stad Den Haag dat zich richt op volledig geïntegreerde dienstverlening tijdens een renovatie, verbouwing of nieuwbouwproject. Het architectenbureau bestaat sinds 17 juli 2013 en bundelt de disciplines interieurontwerp, architectuur en bouwkunde samen om zowel particuliere als zakelijke opdrachtgevers te ondersteunen. Studio Kustlijn onderscheidt vier soorten diensten die het bedrijf uitvoert: bouwkundig ontwerp, interieurontwerp, visualisaties en ondersteuning. Studio Kustlijn is het enige architectenbureau in Den Haag en omgeving dat alle disciplines in eigen huis heeft, waardoor het architectenbureau projecten integraal ontwerpt. Deze methode van werken neemt in de architectenbranche toe aan populariteit (ING, 2015). Het architectenbureau geeft in zijn missie & visie aan dat creativiteit, bouwkundige kennis en snelle communicatie de belangrijkste eigenschappen zijn. (Studio Kustlijn, 2013).

Imago speelt bij architectenbureaus steeds een belangrijke rol naarmate het aantal opdrachten voor de architectenbranche stijgt (CBS, 2015). De Branchevereniging van Nederlandse Architectenbureaus (BNA) schreef in 2011 een artikel over een imago-onderzoek dat de branchevereniging in 2011 verrichtte. Uit dit onderzoek bleek dat 80% van de respondenten architecten creatief vond en 76% associeerde architecten met vakmanschap. Tijdens het imago-onderzoek van BNA noemde 64% van de respondenten architecten eigenwijs (BNA, 2011).

De directeuren van Studio Kustlijn belanden nu op het punt waarop de groei van het architectenbureau zorgt voor twijfels over de identiteit en het imago van Studio Kustlijn. De bestuurders vinden het belangrijk dat om inzicht te hebben in de verschillen tussen de identiteit en het imago van Studio Kustlijn. Na de oprichting van Studio Kustlijn besteedden de directeuren geen aandacht meer aan de identiteit en het imago. De directieleden vermoeden dat zij ieder een verschillende mening hanteren over de identiteit van Studio Kustlijn. Daarnaast is het voor de directieleden onduidelijk welk beeld de klanten van Studio Kustlijn hebben van het bedrijf (Studio Kustlijn, 2016).

Als eerste bespreekt hoofdstuk 1 de probleemformulering. Hierin komen de aanleiding, de probleemstelling, de doelstelling, de deelvragen en de onderzoeksdoelgroep naar voren. Vervolgens behandelt hoofdstuk 2 het literatuuroverzicht en deskresearch. Hoofdstuk 3 toont het conceptuele model. Vervolgens behandelt hoofdstuk 4 de methode van het uit te voeren onderzoek. Als laatste bevat hoofdstuk 5 de planning.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
PartnersStudio Kustlijn
Datum2016-08-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk