Communiceer je strategie!
Communiceer je strategie!
Samenvatting
Strategisch management wordt in literatuur en praktijk zelden gekoppeld aan communicatiemanagement. Zoveel aandacht als er wordt besteed aan het zoeken en bepalen van strategische alternatieven, zo weinig wordt hier met de stakeholders inhoudelijk over gecommuniceerd, ondanks een sterke interne en externe behoefte daaraan. De maatschappelijk toegenomen behoefte aan transparantie dwingt organisaties echter om de koers effectief te communiceren. Het communiceren van strategie kan in een viertal stappen, conform een vijftal richtlijnen, als een doorlopend en effectief proces worden vormgegeven. Dit essay beschrijft waarom en hoe het communiceren van strategie kan bijdragen aan het succes van een
organisatie.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit M&B |
Lectoraat | PR en Social Media |
Gepubliceerd in | Managementjaar 2005 Academic Service, Amsterdam, Vol. 2005, Pagina's: 65-83 |
Jaar | 2005 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |