Overtuigingsprincipes en aankoopintentie : om de veiligheid in Amsterdam te vergroten
Overtuigingsprincipes en aankoopintentie : om de veiligheid in Amsterdam te vergroten
Samenvatting
Het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland weet niet hoe zij haar doelgroep het beste kan benaderen en overtuigen tot aankoop van een EHBO-cursus. Het is interessant om te onderzoeken welke overtuigingsprincipes, toegepast in de communicatie van het Rode Kruis Amsterdam, kunnen leiden tot aankoopintentie. Daarom luidt de hoofdvraag als volgt: “Hoe kunnen de socialmedia-uitingen van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland de doelgroep overtuigen tot de intentie om een EHBO-cursus te kopen?” Het doel van dit onderzoek is “inzicht verkrijgen in welke socialmedia-uitingen leiden tot aankoopintenties van een EHBO-cursus bij de doelgroep, teneinde een communicatieadvies te geven aan het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.” De centrale theorie is de Six Principles of Persuasion (Cialdini, 1984), omdat de in deze theorie besproken overtuigingsprincipes duidelijke handvatten bieden omtrent welke boodschappen leiden tot het overtuigen van de doelgroep.
| Organisatie | |
| Opleiding | |
| Afdeling | |
| Partner | Rode Kruis Amsterdam-Amstelland |
| Datum | 2018-05-25 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |































