De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zelfwaardering in beeldende therapie; een kwalitatieve effectmeting van zelfwaardering vanuit interactie en vormgeving

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Zelfwaardering in beeldende therapie; een kwalitatieve effectmeting van zelfwaardering vanuit interactie en vormgeving

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Voor u ligt het vervolgonderzoek naar de effectmeting van zelfwaardering binnen beeldende therapie. Dit praktijkonderzoek vindt plaats in het kader van "De Bascule", instelling voor kinder- en jeugdpsychiatrie te Amsterdam.

Het is een vervolg op een al twee jaar lopend onderzoek gevraagd door "De Bascule" aan de KenVaK (Kenniskring Kennisontwikkeling Vaktherapieën, lector dr. Henk Smeijsters). Vanuit de samenwerking tussen KenVaK en de Hogeschool Utrecht te Amersfoort, zijn studenten van de opleiding creatieve therapie beeldend en muziek sinds 2008 bezig met het uitvoeren van het onderzoek naar mogelijkheden om de processen en resultaten die voortvloeien uit de therapieën concreet vast te stellen. Als kernaspect voor de effectmeting van de gegeven vaktherapieën op de Bascule is er voor zelfwaardering gekozen.

OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCreatieve Therapie
AfdelingSocial Work
Jaar2010
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk