De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Werken met modulen; een onderzoek naar de positie van modulen binnen de beeldend therapeutische behandeling van kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Werken met modulen; een onderzoek naar de positie van modulen binnen de beeldend therapeutische behandeling van kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit afstudeeronderzoek is er getracht een antwoord te vinden op de vraag wat de positie is van modulen binnen de beeldende therapeutische behandeling van kinderen.
Een module is een therapie-eenheid voor een gespecificeerde doelgroep, met een van tevoren vastgestelde doelstelling, een overzichtelijke duur en een min of meer gestandaardiseerde inhoud (Pioch & Drieschner, 2001). Het werken met modulen staat momenteel hoog in de aandacht. Door veranderingen in de gezondheidszorg is het belangrijk geworden dat iedere discipline in de gezondheidszorg helder kan maken wat zijn aanbod is. In 2000 is het eerste boekje verschenen voor vaktherapie over producten en modulen (van Hattum & Hutschemaekers, 2000). Naar aanleiding van dit boek is er een handleiding verschenen voor de ontwikkeling van modulen (Berman, e.a., 2000) en er is een commissie samengesteld voor product- en moduleontwikkeling. Deze commissie stimuleert het schrijven van producten en modulen. Zij organiseren onder andere studiedagen over modulen, accorderen producten en modulen en stellen deze beschikbaar voor leden van de vereniging voor vaktherapie (Klopper, 2009).

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCreatieve Therapie
AfdelingSocial Work
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk