De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leren en ontwikkelen in de schoolorganisatie vanuit wat lerenden nodig hebben

Focus op lerenden

Open access

Leren en ontwikkelen in de schoolorganisatie vanuit wat lerenden nodig hebben

Focus op lerenden

Open access

Samenvatting

Leren van leerlingen en studenten verder brengen is een kerntaak van onderwijsprofessionals, scholen en opleidingsinstituten. Focus op lerenden vraagt dat onderwijsprofessionals hun leerlingen/studenten kennen, weten wat hun leer- en onderwijsbehoeften zijn en daar op kunnen aansluiten. Dat is geen sinecure: het vraagt continue professionele ontwikkeling van de onderwijsprofessionals die met leerlingen/studenten werken. Én een goede inbedding van die professionele ontwikkeling in de schoolorganisatie. Hoe werken onderwijsprofessionals en schoolorganisaties aan hun focus op leren? we illustreren belangrijke thema's rond focus op lerenden vanuit onderzoeksprojecten van lectoraat Werken in Onderwijs.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatWerken in Onderwijs
Gepubliceerd inP. Brouwer, M. Koopman, & J. Kuiken (Reds.), Blijven werken in onderwijs: Continuering lectoraat Werken in Onderwijs Lectoraat Werken in Onderwijs, Hogeschool Utrecht, Pagina's: 23-26
Jaar2024
TypeBoekdeel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk