De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

What's not to like?

Wat is een effectieve en realistische merkstrategie voor LikeThis?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

What's not to like?

Wat is een effectieve en realistische merkstrategie voor LikeThis?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

LikeThis is een Nederlands modelabel, geboren in 2011 te Amsterdam. Het label is opgestart door twee zielsverwanten die een zeer positieve kijk op het leven hebben. De naam ‘LikeThis’ is voortgekomen uit die positieve kijk op het leven. Sinds december 2012 heeft het label een winkel geopend aan de Westerstraat in Amsterdam. De Westerstraat in Amsterdam is geen winkelstraat, dus LikeThis zal haar doelgroep naar de winkel toe moeten lokken. Tot op heden is LikeThis niet bekend genoeg. In tijden van de economische crisis is het moeilijk om je als nieuw modelabel te vestigen tussen alle concurrenten in de fashion branche. Door alle drukte bij de start van het jonge bedrijf heeft LikeThis geen uitgewerkte merkstrategie. Hierdoor weet LikeThis nog onvoldoende over de doelgroep en de eigen positionering. In dit rapport is de huidige identiteit van LikeThis in kaart gebracht als edgy (scherp), stoer, elegant, uitgesproken, onbevangen en werelds. LikeThis is een sympathiek merk met een positieve kijk op het leven. De huidige identiteit is het uitgangspunt geweest voor de creatie van een nieuw concept (merkstrategie). Dat zal moeten leiden tot meer naamsbekendheid voor LikeThis, op een realistische en effectieve manier, er vanuit gaande dat er niet, tot geen budget is. LikeThis wil tevens meer te weten komen over haar doelgroep en concurrenten. De hoofdvraag die is opgesteld, luidt als volgt: ‘Wat is een effectieve en realistische merkstrategie?’ - Deze vraag is beantwoord door de volgende deelvragen:
• Wat is de huidige identiteit van LikeThis? - Edgy (scherp), stoer, elegant, uitgesproken, onbevangen en werelds. Sympathiek met positieve kijk. • Wie is de doelgroep en hoe kunnen we de doelgroep het beste bereiken? - Leeftijd 20-40 jaar, kosmopoliet, sporten / yoga, houdt van lekker eten, reizen, werkt binnen de
creatieve sector, is sociaal druk en besteedt gemiddeld aan kleding € 100-200 per maand. • Wat zijn concurrenten van LikeThis en hoe profileren zij zich? - Minimarket, Le Mont St. Michel, YMC, en Wood Wood. Hun doelgroep bevindt zich in dezelfde leeftijdscategorie. • Wat zijn trends binnen de fashion branche op gebied van media? - Clicks&Bricks, Fashion Bloggers, Instagram & Pinterest en de traditionele mond-op-mond reclame blijft een krachtig middel. Aan de hand van het in kaart brengen van de huidige identiteit, doelgroep, concurrenten en trends is gekeken naar de juiste merkstrategie voor het merk LikeThis. Brand activation is een juiste merkontwikkelingsstrategie voor LikeThis. Dit kan door de toepassing van Experience Marketing-activiteiten.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunication and Multi Media Design
AfdelingCommunicatie
PartnerLikeThis
Datum2013-06-07
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk